Divno je to što je biciklistima dozvoljena vožnja u jednosmernim ulicama u suprotnom smeru a još divnije bi bilo i da im je dozvoljen prolaz i kada je crveno svetlo na semaforu, naravno tamo gde je to moguće.
Ulica Antona Čehova, dozvoljen suprotan smer, ali Vandali odvaljuju znakove. Bilo obeleženo i na kolovozu, no parking servis obnovio "farbu" samo na parkinzima a za bicikliste jok. Jadno!
Jedan od problema su i postavljeni saobracajni znakovi koji su postavljeni pogresno. Ne znam da li je neko primetio ali znak da je tu biciklisticka staza je vidljiv samo ako biciklista vozi po njoj. Kada automobili izlazi iz ulice on ne moze da vidi taj znak zato sto je pogresno okrenut i stoji malo dalje
...više objektivnosti
Najčešće sam pešak, često biciklista, automobilom sve ređe vozim po gradu. U sve tri varijante, znači i kada sam vozim bicikl, najviše me nerviraju tj. najgore se ponašaju neodgovorni biciklisti.
Poslednjih godina pešaci sve manje prelaze na crveno, ali obavezno bude par biciklista. O slanju poruka ili razgovoru telefonom sa nagnutom glavom i cik-cak vožnom da ne pričam. Pojedini jurcaju kao na trkama - kao što pešaci ne trba da trče ili automobili ne treba da voze kao na reliju, tako ni biciklisti ne treba da voze kao da su na trkama. Posebno treba usporiti i obraćati pažnju na mestima gde su autobuske stanice ili pešački prelazi koji seku biciklističku stazu. U večernjim satima više od pola bicikala koje srećem nema nikakvo osvetljenje. O prolaženju kroz pešačke zone da bi se uštedelo 2 minuta da ne pričam.
Povremeno van grada viđam i "ozbiljne" bicikliste koji prave gluposti - voze jedan pored drugog (umesto jedan iza drugog) i zauzmu pola trake, a pre par nedelja je pametnjaković na usponu ka Vencu vozio levom trakom.
Da zaključim, nisam protiv bicikala, to je za Novi Sad savršeno, ali definitivno je potrebna ozbiljna edukacija biciklista.
@BoeserWolf - slazemo se da treba uloziti u edukaciju, kako biciklista tako i ostalih ucesnika u saobracaju, ali
zar ta "skupa" crvena farba ne treba da upozori pesake da je to staza za bicikl i da je ne koriste nego da imaju 4x siri trotoar pored?
Obelezeno je da bi se pesacima skrenula paznja gde da ne idu, a ne biciklistim da u tim delovima dodatno paze na "jadne" pesake.
@BoeserWolf
Dečko ti si taj kome je potrebna edukacija. Biciklističke staze su obeležene crvenim na raskrsnicama isključivo da bi se pešacima i vozačima ukazalo da se tu ne zadržavaju i ne blokiraju protok saobraćaja. Jesi ti stvarno mislio da je biciklistička staza preko prelaza sa semaforom crvena zato što biciklisti tu nemaju prednost prolaza? Znači ne staješ da ih propustiš kad im je zeleno? Treba ti momentalno oduzeti dozvolu.
Nije dovoljno uložiti samo u infrastrukturu, valja uložiti i u edukaciju.
Sta vredi skupa crvena farba na biciklistickoj stazi kod pešačkih prelaza kad biciklisti ne znaju da je ta signalizacija namenjena njima, da na toj površini nemaju prvenstvo prolaza vec da paze na pešake. Vecina zvoni i dere se na pešake da se pomeraju.
Kao neko ko je i pesak i biciklista, a u retkim prilikama i vozač, imam utisak da su biciklisti postali najbahatiji učesnici saobraćaja, i to ne samo dostavljaci kako mnogi tvrde.
"Čelnici Novog Sada mahom zadovoljni stanjem biciklističke infrastrukture"___ To je zato sto se ne voze biciklima, NIKAD. O obaranju biciklista od strane bahatih doseljenika, iz ko zna kakvih provincija i sela, da se i ne prica. Policija bukvalno nece da to spreci. Nece da rade svoj posao! Novi Sad je upropasten grad, a imao je veliku perspektivu. Potonuli smo u pravcu beograda.
Ja svaki dan vozim bicikl. Vožnja po kolovozu u ovom gradu je ozbiljan ruski rulet i nikome ne preporučujem. Čak je i vožnja po biciklističkim stazama često opasna od bahatih vozača i dostavnih vozila koji bici staze i trotoare tretiraju kao parking mesta. Posebno je to izraženo u Futoškoj ulici i Braće Ribnikar. Takođe pomama za električnim biciklovima i trotinetima je dodatno iskomplikovala situaciju jer 90% njih nema blokadu na 25km/h nego jure daleko iznad 25km....
Živim na Rotkvariji, u sve delove grada idem biciklom, auto vozim samo kad baš moram nešto da prenesem i kada pada kiša. Mogu vam reći da je vožnja biciklom sve manje bezbedna. Kuriri koji vrše dostavu se kreću biciklističkim stazama veoma brzo, puno mladih vozi električne trotinete koji su bešumni i veoma brzi. Trebalo bi zakonom regulisati i kontrolisati ko može da se kreće bicillističkom stazom i naravno kontrolisati učesnike u saobraćaju.
Puno je pešaka na biciklističkim stazama, neretko se dešava da ljudi šetaju svoje ljubimce po biciklističkoj stazi, a sve to utiče na bezbednost biciklista.
Nadam se daće nadležni preduzeti adekvatne mere.
Najveći problem što se biciklista tiče su ovi što rade dostavu, ti krše sva pravila, nemaju svetla, piče kroz crveno, voze prebrzo, ugrožavaju decu, ugrožavaju sve nas, voze 30km/h kroz pešačku zonu. I uopšte, ako važi zabrana vožnje kroz pešačku zonu, to treba biti jednako za sve, a ne da policija dnevno kazni određen broj ljudi dok se ne namiri norma. Ostalo je dobro, staze mnoge su renovirane i dosta je udobna vožnja.
Novi Sad je '80 gradjen tako da su biciklisticke staze gradjene kako treba. Od onda se slabo odrzavaju (rupe, podignut asfalt). Novih staza na novim putevima slabo ima. Znam da je tesko na npr. Adicama koje su pola gradjene bez dozvole sada uglaviti i put i nogostup i biciklisticku stazu, ali neko bolje resenje se mora naci. Na kraju krajeva, bolje bi bilo da su staze dobre i sigurne, a da automobili moraju da idu polako. Tako bi vise ljudi vozilo bicikl, a manje auto. Tako je npr. u Holandiji (uz dobar gradski i zeleznicki saobracaj).
biciklista se krece brzinom 10-20km/h i tezine oko 80kg i to je za tebe jako opasno, dok je automobil od nekoliko tona koji ide 80-100 km/h sasvim bezopasan i siguran po ucesnike u saobracaju?
ne znam kako te nije sramota da pises stvari koje nemaju veze sa istinom i zdravim razumom... verovatno ti biciklisti smetaju da vozis kao sumaher po gradu...
Ove "zone 30" na parkinzima zgrada su slučajnim talentom njihovog tvorca ispale jedne od najglupljih stvari koje su mogli da urade. Manje više to što su beskorisne, pošto se obeležavaju na skučenim površinama gde vozilo svakako ne može da ubrza preko 20 na sat a da se ne slupa; problem je što horizontalni znakovi stoje na ulazima na parkinge gde bi po svoj logici trebalo da budu pešački prelazi. Onda se ljudi tu parkiraju (vođeni starom kamiondžijskom logikom da "nigde ne piše da ne sme") i svima naprave problem jer ne vidimo ulicu kad izlazimo s parkinga, i obrnuto.
A čitav taj ozbiljan bezbednosni problem je nastao zato što je neko hteo da utopi par kanti kvalitetne farbe.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Detaljna analiza biciklističkog saobraćaja u Novom Sadu: Dobro, ali može bolje
Gorica Nikolin
gorica@021.rs
Novi Sad
•10.02.2023.
•10:21 > 10:21
Komentari 22
Tarzan
Boris
Sara
Marko
Uroš
Sajko
Milan
Najčešće sam pešak, često biciklista, automobilom sve ređe vozim po gradu. U sve tri varijante, znači i kada sam vozim bicikl, najviše me nerviraju tj. najgore se ponašaju neodgovorni biciklisti.
Poslednjih godina pešaci sve manje prelaze na crveno, ali obavezno bude par biciklista. O slanju poruka ili razgovoru telefonom sa nagnutom glavom i cik-cak vožnom da ne pričam. Pojedini jurcaju kao na trkama - kao što pešaci ne trba da trče ili automobili ne treba da voze kao na reliju, tako ni biciklisti ne treba da voze kao da su na trkama. Posebno treba usporiti i obraćati pažnju na mestima gde su autobuske stanice ili pešački prelazi koji seku biciklističku stazu. U večernjim satima više od pola bicikala koje srećem nema nikakvo osvetljenje. O prolaženju kroz pešačke zone da bi se uštedelo 2 minuta da ne pričam.
Povremeno van grada viđam i "ozbiljne" bicikliste koji prave gluposti - voze jedan pored drugog (umesto jedan iza drugog) i zauzmu pola trake, a pre par nedelja je pametnjaković na usponu ka Vencu vozio levom trakom.
Da zaključim, nisam protiv bicikala, to je za Novi Sad savršeno, ali definitivno je potrebna ozbiljna edukacija biciklista.
/
ili su to botovi
iznogud
igor_t
zar ta "skupa" crvena farba ne treba da upozori pesake da je to staza za bicikl i da je ne koriste nego da imaju 4x siri trotoar pored?
Obelezeno je da bi se pesacima skrenula paznja gde da ne idu, a ne biciklistim da u tim delovima dodatno paze na "jadne" pesake.
Trt
Dečko ti si taj kome je potrebna edukacija. Biciklističke staze su obeležene crvenim na raskrsnicama isključivo da bi se pešacima i vozačima ukazalo da se tu ne zadržavaju i ne blokiraju protok saobraćaja. Jesi ti stvarno mislio da je biciklistička staza preko prelaza sa semaforom crvena zato što biciklisti tu nemaju prednost prolaza? Znači ne staješ da ih propustiš kad im je zeleno? Treba ti momentalno oduzeti dozvolu.
BoeserWolf
Sta vredi skupa crvena farba na biciklistickoj stazi kod pešačkih prelaza kad biciklisti ne znaju da je ta signalizacija namenjena njima, da na toj površini nemaju prvenstvo prolaza vec da paze na pešake. Vecina zvoni i dere se na pešake da se pomeraju.
Kao neko ko je i pesak i biciklista, a u retkim prilikama i vozač, imam utisak da su biciklisti postali najbahatiji učesnici saobraćaja, i to ne samo dostavljaci kako mnogi tvrde.
Kiki
Goki
Laloš
Mare
Puno je pešaka na biciklističkim stazama, neretko se dešava da ljudi šetaju svoje ljubimce po biciklističkoj stazi, a sve to utiče na bezbednost biciklista.
Nadam se daće nadležni preduzeti adekvatne mere.
YYY
Janko
inat
@milos ns
ne znam kako te nije sramota da pises stvari koje nemaju veze sa istinom i zdravim razumom... verovatno ti biciklisti smetaju da vozis kao sumaher po gradu...
Vlada
A čitav taj ozbiljan bezbednosni problem je nastao zato što je neko hteo da utopi par kanti kvalitetne farbe.
Miloš_NS
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H